خانه مدیریت زمان داشتن زندگی سالم و شاد تکنیک های داشتن یک زندگی شاد

تکنیک های داشتن یک زندگی شاد

2 دقیقه خوانده شده
0
0
303

شادی یعنی عشق به زندگی، احساس زیبایی به جهان داشتن یا به عبارت دیگر شادی عاملی برای آرامش روح است. شادی، به معنای توازن در زندگی است. نشانه ای از سلامت روح، سلامت یک خانواده و در نهایت سلامت جامعه است.
زندگی شاد و امید به آن یکی از نیازهای اصلی انسان می باشد. ولی چگونه شاد باشیم و یک زندگی آرام، دور از اندوه برای خود بسازیم، مسئله مهم این است
شاد زیستن نیاز به آموزش دارد و برخلاف بسیاری که معتقد شاد بودن پیچیده یا غیر ممکن است ، اتفاقاً شاد زیستن امری است آسان و ممکن که تنها نیازمند خواستن است . اگر شادی به زندگی شما نمی آیند تنها از آن روست که واقعاً نخواسته اید خانواده و فضایی شاد داشته باشید .
در این بخش چند تکنیک ساده و کم خرج را که امروزه اغلب مردم از آنها اطلاع دارند اما متأسفانه کمتر به آن ها عمل می کنند به شما معرفی می کنم.

تکنیک آب و دانه
ارتباط با طبیعت عامل بسیار مفیدی برای احساس شادی و سلامتی است که افرادی که در نواحی روستایی  یا شهر های کوچک زندگی  می کنند از این نعمت بسیار برخوردارند اما اگر ساکن شهرهای بزرگ هستید و عملاً به دلایل مختلف نمی توانید مانند روستاییان ارتباطی تنگاتنگ با طبیعت داشته باشید، بازهم راه هایی  وجود دارد ، که به واسطه ی آن ها تا حدودی می توانید احساس ارتباط با طبیعت را در خود تقویت کنید . یکی از راه های کم خرج و تقریباً آسان این است که درگوشه ای از حیاط خانه یا لبه ی یکی از پنجره های منزل یک ظرف آب به همراه مقداری دانه ی گندم یا نان خشک خورد شده قرار بدهید . بعد بین دو تا ۵ روز صبر کنید . در همین مدت سرو کله ی اولین گنجشکی که برای خوردن دانه ها یا نوشیدن آب ، حیاط خانه ی شمارو انتخاب می کند ، پیدا خواهد شد. و بعد فاصله ی زیادی نمی شود که جفتش را هم به آنجا می آورد و بعد از چند روز آن دو گنجشک به همراه جوجه های خود برای همیشه آدرس خانه ی شما را به خاطر می سپارند و به قول معروف جَلد بام شما خواهند شد . سپس شما می توانید هر روز با نگاه کردن به آنها و شنیدن صدای آواز معصومانه و بال و پرزدن های زیبایشان احساس کنید که در یک  دنیای طبیعی زندگی می کنید که  در آن زندگی به خوبی جریان دارد.

تکنیک گلدان
یک راه دیگر برای نزدیک شدن به طبیعت این است که در داخل حیاط منزل خود باغچه ای  تعبیه کنید و در فصل های گرم سال با پرورش چند بوته گل،کاشت درخت های میوه یا درختچه های تزئینی، یا سبزی کاری از داشتن فضای سبز خانگی و ارتباط  نزدیک با طبیعت لذت ببرید. اگر منزلتان آپارتمانی است ، یا به هر دلیلی باغچه ای ندارد چند گلدان  یا حتی یک گلدان گل طبیعی از گل فروشی ها تهیه کنید و شروع به نگه داری و پرورش آن در منزل نمایید. به خاطر داشته باشید که دانشمندان معتقدند حتی چنددقیقه نگاه کردن روزانه به گل ها و گیاهان طبیعی باعث نشاط روحی و سلامت جسمی می شود.

تکنیک گام به گام
اگر اتومبیل یا موتورسیکلت شخصی دارید ، این برای راحتی زندگیتان یک امتیاز و  شاید حتی یک سرمایه  محسوب می شود و شما می توانید برای تسهیل رفت و آمدها و سرعت بخشیدن به امورزندگیتان از آن بسیار کمک بگیرید. اما این بدان معنی نیست که خود را برای هر رفت و آمدی به صورت صددرصد وابسته به وسایل نقلیه کنید.و مثلاً اگر خواستید حتی از مغازه سوپرمارکتی یا نانوایی واقع در خیابان محل زندگیتان خرید کنید سوار خودرو شوید و تا به آنجا بروید . حتی برای مسافت های طولانی تر نیزهمیشه خودتان را محدود به جابه جایی به وسیله ی اتومبیل شخصی نکنید.
این توصیه زمانی لازم الاجرا می شود که شما از آن دسته افرادی باشید که به خاطر داشتن مشغله های کاری و خانوادگی گوناگون در زندگی خود از صبح تا به شب مشغول انجام یک سری امور روزمره می شوید . فعالیت هایی که اغلب به دلایل مختلف از تحرک و نشاط کافی برخوردار نیستند . چرا که داشتن مقداری تنوع ، و تحرک به شکل استاندارد در فعالیت های روزانه یکی از ملزومات ضروری برای برخورداری از یک زندگی شاد ، سالم و طبیعی است.
همین حالا تنبلی را هرچه سریعتر کنار بگذارید. از همین فردا پیاده روی را در برنامه زندگی هر روزتان قرار دهید. حداقل در مسیر رفت و آمد از خانه تا محل کارتان به جای استفاده از وسایل نقلیه از پاهایتان استفاده کنید.

تکنیک خواب کافی
برای ساعات خوابتان احترام بگذارید . بنا به گفته ی پزشکان هر انسان بزرگسال در هر شبانه روز به حدود ۷ یا ۸ ساعت خواب مفید نیاز دارد تا بتواند عملکرد مفیدی داشته باشد و نیز سلامتی خود را حفظ کند. اما متأسفانه مشاهده می شود که در زندگی انسان مدرن امروزی با وجود همه پیشرفت های علمی و فرهنگی که داشته است ، خواب اغلب یکی از قسمت های مظلوم زندگی واقع می شود . به طوری که اغلب اوقات افراد نه تنها برای کار بلکه حتی برای دیدن یک فیلم سینمایی یا یک میهمانی طولانی مدت از سر و ته خواب شبانه خود می زنند و شاید دیگر در طول سایر ساعات روز زمانی برای جبران این کمبود خواب نداشته باشند. این اشتباهی بسیار بزرگ است که اگر ادامه یابد شاید منجربه خسارات جبران ناپذیری برای انسان بشود.پس حتی اگر فردی بسیار پر مشغله هستید که برای گذران زندگی یا ایجاد شرایط رفاهی بهتر برای خود و خانواده تان در طول روز به قول معروف خود را به زمین و آسمان می زنید ، این هیچ اشکالی ندارد و تازه باید به شما تبریک گفت که تا این اندازه قاطعانه و مصمم کمر همت بسته اید و اراده کرده اید تا سرنوشت خود را بسازید اما فقط به یک نکته توجه داشته باشید که داشتن ثروت و موقعیت بالای اجتماعی زمانی به دردتان می خورد که سلامتی خود را حفظ کرده باشید . در غیر این صورت باید هرچه در می آورید در راه دوا و درمان خود خرج کنید. به همین خاطر روی ساعات خوابتان حساس باشید و هرگز نگذارید که به خاطر مشغله های کاری در یک دوره ی طولانی ساعات خوابتان در طول شبانه روز به شکل چشمگیری کاهش پیدا کند.

همچنین بخوانید:

راه های افزایش انرژی را بدانید

شادی های ملی

چگونه زندگی شاداب و با نشاط داشته باشیم

مدیریت زمان برای داشتن زندگی سالم و شاد

تکنیک های داشتن زندگی شاد

 راه هایی برای شاد شدن

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
بارگذاری بیشتر در داشتن زندگی سالم و شاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

این روزها نمی‌تونم اونجوری که دلم میخواد تو درسام پیشرفت کنم

برای پیشرفت درسی تون قبلش باید یک سری هدف های کلان چندین ساله برای خودتون داشته باشید. هدف…