اگر شما هم جزء کسانی هستید که فکر می کنید زمان کافی برای انجام کارهایتان ندارید و عمده مشکل شما در مدیریت زمانتان کم بودن زمان برای کارهایتان است، به مطالبی که این نوشته ارایه می شود توجه کرده و در زندگی خود عملیاتی کنید:

 

 

 

 

انجام همزمان چند کار
این کار را باید بسیار محتاطانه انجام داد؛ زیرا چنانچه تعادل را رعایت نکنید، ممکن است با سر به زمین بخورید. در این زمینه برقراری تعادل بین کارها اهمیت بسیار دارد و می تواند حسابی شما را مشغول کند. اگر احساس می کنید می توانید چند کار را هم زمان انجام دهید، این کار را بکنید؛ ولی تعداد این کارها را به دو کار محدود کنید.
ایده خوبی است که سعی کنیم در دفتر کارمان کمی نرمش کنیم. در حال گفتگوهای متعدد تلفنی هستیم می توانیم برخیزیم و در حین صحبت کردن با تلفن، راه برویم یا بشین و پاشو کنیم.اگر مجبور هستید بنشینید، پاهایتان را کش بدهید و سعی کنید انگشتان پا را حرکت دهید. یا می توانید هنگام ورزش اخبار یا فایل ها و کتاب های صوتی گوش کنید.

 

با فرزندان ورزش کنید
کار مهم دیگری که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که برنامه ریزی کنید و با فرزندان خود ورزش کنید. با این کار هم فعالیت بدنی کرده اید و هم از مزایای بودن با در کنار فرزندانتان استفاده کرده اید.
اساس این بخش این است که اگر می خواهید دو کار را با هم انجام دهید، مطمئن شوید که یکی از آن دو به تمرکز خاصی نیاز ندارد. در غیر این صورت اتفاقی که امکان دارد با تقسیم کردن تمرکزتان بین دو عمل رخ دهد این است که دو تا کیک نیم پز حاصل شود. یعنی هیچ کدام از دو عمل یاد شده به هیچ عنوان کامل نشوند.

 

محیط زندگی خود را تمیز و مرتب نگه دارید
محیط کار و زندگی خود را مرتب نگه دارید ، بسیاری از رفتارها و افکار ما از محیط پیرامون تاثیر می گیرند ، کار کردن و یا زندگی کردن در یک محیط نا مرتب می تواند تاثیرات منفی زیادی داشته باشد .مرتب بودن و تمیز بودن ، محیط کار ، میز کار ، محل زندگی ، و فایلهای شخصی و کاری موجود در رایانه شخصی شما ، می تواند کمک بسیار مناسبی برای افزایش بهره وری و ساده زیستی در زندگی شما باشد .
همان طور که می دانید نامرتب بودن محل زندگی، استرس زا است و مادامیکه شما خسته یا عصبانی در محیط به هم ریخته ای فعالیت می کنید، ضمیر ناخودآگاهتان تحت تاثیر شرایط بیرونی نمی تواند به بهبود اوضاع کمک کند.
شما با انجام کارهای خانه به بدنتان حرکت می دهید و در عین حال از نظر روانی خالی می شوید و حتی از مخارج اضافه جلوگیری می کنید. بسیاری از چیزهایی که به آن نیاز دارید اما اصلا فراموش کرده اید دارید را پیدا میکنید. بسیاری از وسایلی که دیگر هیچ کاربردی برایتان ندارند را دور میریزید با به دیگران می بخشید. به گفته روانشناسان هر دوی این اعمال، دور ریختن اشیای کهنه و بخشیدن آنها به افراد نیازمند، ترشح هورمون هایی نظیر سروتونین (هورمون شادی و رضایت) را در بدن فرد بالا می برد.

 

در تمام اوقات کاری تان کار کنید
لازم است عادات خوبی را در خودتان به وجود آورید. عادت کنید که با تمام وجود روی تنها یک کار متمرکز شوید. این کار باید مهم ترین کار شما باشد. عادات کاری خوب باعث می شود که در مقایسه با سایر افراد، تولید به مراتب بیشتری داشته باشید.

 

زمان هایی که می گذرانید را برآورد کنید
برآورد کنید و ببینید زمان خود را چگونه می گذرانید؟ اشخاص در طی زندگی خود، هفت سال را در دستشویی و حمام می گذرانند. شش سال را هم صرف خوردن می کنند. پنج سال را در صف های انتظار می ایستند. چهار سال را صرف تمیز کردن خانه می کنند. سه سال را در جلسات به سر می برند. یک سال را دنبال چیزی می گردند. هشت ماه را صرف باز کردن نامه های بیهوده پستی می کنند. شش ماه را پشت چراغ قرمز می مانند. ۱۲۰ روز را صرف مسواک زدن دندان ها می کنند و …

 

 

 

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
بارگذاری بیشتر در راه های ملموس کردن زمان

۲ دیدگاه ها

  1. […] منبع: کلرجی […]

    پاسخ دادن

  2. طلبه آنلاین

    آذر ۲۵, ۱۳۹۳ در ۱۰:۴۱ ب.ظ

    سلام
    با احترام مطلب شما در مجمع طلاب وبلاگ نویس(Talabeh.net) بانشر داده شد.
    دوستان طلبه وبلاگ نویستان را به ما معرفی کنید.
    باتشکر.

    پاسخ دادن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

️ نتیجه تلفیق دیپلماسی و اقدام انقلابی؛ نابودی کامل تشکیلات داعش

بعد از اعلام نابودی کامل داعش از سوی فرمانده سپاه قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی، کمتر کسی از…