خانه دسته‌بندی نشده راه های افزایش انرژی را بدانید.

راه های افزایش انرژی را بدانید.

2 دقیقه خوانده شده
0
0
220

گاهی تغییر گام تنها کاری است که برای افزایش انرژی به آن احتیاج دارید. اگر ساعت ها تمرکز کرده اید و مغزتان خسته شده است، کافی است کمی راه بروید و به عضلات خود تکانی بدهید. به همین شکل اگر فعالیت بدنی خسته کننده ای داشته اید، بدنتان به استراحت احتیاج دارد، اما مغزتان در شرایط آمادگی به سر می برد. یک فعالیت ذهنی انجام دهید. وقتی فعالیت اجتماعی فراوانی داشته اید، احتمالا به تنها چیزی که احتیاج دارید پناه بردن به یک محیط ساکت است. وقتی روزتان را برنامه ریزی می کنید، تنوع را رعایت نمایید، تا نشاط و شادابی در شما ایجاد گردد.
روشهای ساده ای نیز وجود دارند تا این احساس آرامش کمی بیشتردر ما باقی بماند حتی روزهایی که داریم از خستگی می میریم .

 

۱- آب بنوشید
کمبود آب در بدن ایجاد خستگی می کند . پس برای اینکه سرحال بمانید سعی کنید آب بدنتان را حفظ کنید . شاید کافئین انرژی شما را بازگرداند اما مطمئناً دوست ندارید مرتب از آن استفاده کنید . ممکن است نوشیدنی های انرژی زا و قهوه بتوانند با تحریک هورمونها موقتاً انرژی شما را افزایش دهند اما به محض اینکه اثر آن از بین برود ، خستگی ، شما را از پا درمی آورد . روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب آغاز کنید . بعد در طول روز یک فنجان قهوه بنوشید و دوباره به سراغ آب بروید .

 

۲- از بینی تان استفاده کنید
بوی مرکبات می تواند موجب شادابی شما شود . بنابراین ، مقداری گریپ فروت ، پرتقال یا لیمو در آب بچکانید و میل کنید.
موهایتان را با صابون یا شامپوهایی که رایحه ی مرکبات دارند بشویید یا اسانس نعناع را امتحان کنید زیرا نعناع، قسمتی از مغز که مسؤول بیداری است را تحریک کرده و شما را هوشیارتر می سازد . بیرون که می روید یک آبنبات نعنایی در دهانتان بگذارید .

 

۳- تحرک داشته باشید
دانشمندان طی مطالعه ای دریافتند هنگامیکه افراد دچار کمبود خواب ، ورزش می کنند تا ۲۰٪ سطح انرژی آنها افزایش یافته و ۶۵٪ از خستگی و کسلی آنها کاسته می شود . می توانید برای پیاده روی به بیرون بروید و در راه با خرید یک عدد میوه تجدید قوا کنید یا سری به دی وی دی های ورزشی بزنید .

 

۴- وقتتان را با افرادی بگذرانید که شما را شاد می کنند
قطعاً در زندگی شما افرادی وجود دارند که اوقات خوبی برایتان فراهم می کنند و تلخی های زندگی را برای شما قابل تحمل می سازند . منظور ما فقط دوستان یا خانواده نیستند . همکاران ما نیز به عنوان افرادی که ارتباط متقابل با آنها داریم می توانند به تقویت انرژی در ما کمک کنند . پس سعی کنید حتی به جک های بی مزه هم لبخند بزنید که شاید تا موقع ناهار انرژی تازه ای به شما ببخشد .

 

۵- گل ها را بو کنید
طبق مطالعه ای ساده و حقیقی ، افرادی که هنگام صبح به شکوفه های باطراوت نگاه می کنند انرژی بیشتری در طول روز دارند . همیشه یک دسته گل کوچک کنار میزتان بگذارید یا برای زیبایی ، آن را در گوشه ای از اتاقتان قرار بدهید .

 

۶- با درگیری های روزمره خود کنار بیایید
برخی از ما درگیری هایی داریم که هر روز با آنها دست و پنجه نرم می کنیم . مثلاً شاید لولای در کابینت شما یا یک گوشه از آجرهای راهروی در ورودی خانه افتاده باشد یا قفل در گیر کرده باشد و ۳ دقیقه وقت گذاشته باشید تا بتوانید آن را باز کنید . این چیزها انرژی ای که باید صرف مواردی دیگر بکنید را از شما می گیرند پس با اینگونه درگیری های خسته کننده ی روزمره کنار بیایید تا بتوانید انرژی خود را صرف مسائل مهمتری بکنید.

 

۷- هویج و سیب زمینی بخورید
هويج و سيب زميني نيز مانند نوشابه هاي شيرين قند خون را بالامي برند اما برخلاف نوشيدني ها و تنقلات ناسالم، منبع غني از ريزمغذي هاي مهم مثل ويتامين هاي C وA و اسيد فوليك و پتاسيم هستند كه بي ترديد انرژي بدن را تا حد زيادي افزايش مي دهند.

 

۸- از غلات سبوس دار استفاده کنید.
غلات سبوس دار به صورت نان و گندمك، انرژي مطلوبي را به بدن مي رسانند و بويژه براي وعده غذايي صبحانه مفيد هستند. اين خوردني به آرامي در دستگاه گوارش هضم مي شود و در نتيجه قند پايداري را وارد جريان خون مي كند. مهمترين راهكار در خصوص افزايش انرژي بدن اين است كه ذخيره انرژي خود را مديريت كنيد.

 

۹- موز و هندوانه میل کنید
موز و هندوانه از جمله ميوه هاي شيرين و قندي هستند كه مي توانند به سرعت سطح انرژي را افزايش دهند. در واقع موز به اندازه مواد قندي مصنوعي و فرآوري شده در بالابردن شاخص انرژي بدن موثر است با اين تفاوت كه اين ميوه تازه و طبيعي برخلاف قندهاي مصنوعي، طاقت و توان انسان را افزايش مي دهد و در عين حال حاوي مواد مغذي فراواني از جمله فيبر خوراكي، ويتامين ها و املاح است. هندوانه نيز ميوه شيرين و پرانرژي است كه در عين حال مانع از هله و هوله خوري شبانه مي شود.

 

۱۰-  یک سیب میل کنید.
سیب دارای قند طبیعی است که می‌تواند به بدن انرژی بدهد. یک سیب همان اثر یک فنجان قهوه را دارد اما فاقد اثرات جانبی افت انرژی است. هر نوع سیبی (در انواع و اقسامی که در طبیعت وجود دارد)، انرژی‌زاست. بنابراین شما می‌توانید سیبی را که بیشتر از همه دوست دارید انتخاب کنید.

 

۱۱- ۵ یا ۶ بار شنای روی زمین انجام دهید.
ممکن است مصرف انرژی در هنگام خستگی غیرمنطقی به‌نظر برسد، اما در کمال تعجب انجام چند شنای روی زمین در زمان احساس خستگی برایتان مفید است و انرژی‌تان را افزایش می‌دهد. شنای روی زمین، خون را در سراسر بدنتان به جریان می‌اندازد.با این کار بدن شما اکسیژن را به مغز و بافت‌ها می‌رساند و باعث می‌شود با نشاط و پرانرژی شوید.

 

۱۲- یک فنجان چای سبز بنوشید.
یکی از دلایلی که مردم احساس می‌کنند کم انرژی شده‌اند، این است که بدن آنها واقعا بی‌آب شده است. آبرسانی به بدن یک روش انرژی‌زای طبیعی است. بهتر است برای تأمین مجدد مایعات بدنتان یک فنجان چای سبز یا چای سفید که از جوانه‌های چای تهیه می‌شود، میل کنید. چای سبز حاوی مقدار اندکی کافئین است و کافئین چای سفید حتی از مقدار کافئین چای سبز نیز کمتر است، اما مایعی است که می‌تواند باعث تجدید قوایتان شود.

 

۱۳- بیرون از منزل قدم بزنید.
نور خورشید به شما انرژی می‌بخشد زیرا شما زیر نور خورشید ویتامینD کسب می‌کنید و ویتامین D می‌تواند روحیه و عملکرد ذهنی‌تان را افزایش دهد. تنها ۱۰ تا ۱۵‌دقیقه هوا‌خوری و استفاده از نور خورشید در بیرون از منزل باعث می‌شود که شما شاداب و پرانرژی به سر کار خود بازگردید.

 

۱۴- به یکی از دوستانتان زنگ بزنید.
روابط اجتماعی یکی دیگر از عوامل انرژی‌زای طبیعی است. مطالعات نشان داده است مردم می‌توانند ضمن معاشرت با دوستان خود، با کمک به دیگران و خود را صرف دیگران کردن، سرشار از انرژی شوند. اگر شما احساس بی‌حوصلگی می‌کنید یا کم‌انرژی شده‌اید، چند دقیقه با فردی که صدایش به شما انرژی می‌بخشد، تلفنی صحبت کنید. یا یک راه بهتر اینکه برنامه‌هایی را برای انجام یک کار مثبت برای افراد دیگر ترتیب دهید؛ مثلا کمک داوطلبانه به مراکز عام‌المنفعه یا کمک به یکی از همسایگان سالخورده.

 

۱۵- چند مسئولیتی (چند شغله‌بودن) را کنار بگذارید.
شما با برعهده گرفتن چند مسئولیت فشار بسیاری را بر خود وارد می‌کنید و نمی‌توانید به‌خوبی زمانی که تنها یک وظیفه برعهده داشتید و توجه کامل‌تان را بر هر مسئولیت معطوف می‌کردید، متمرکز شوید. اگر شما فعالیت‌های روزانه خود را یک به یک انجام دهید، می‌توانید انرژی بیشتری را صرف هر کدام کنید. این کار می‌تواند احساس پرانرژی بودن را به شما القا کند.

 

همچنین بخوانید:

راه های افزایش انرژی را بدانید

شادی های ملی

چگونه زندگی شاداب و با نشاط داشته باشیم

مدیریت زمان برای داشتن زندگی سالم و شاد

تکنیک های داشتن زندگی شاد

 راه هایی برای شاد شدن

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
بارگذاری بیشتر در دسته‌بندی نشده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

برای ورزش کردن به خودتان پاداش بدهید!

یکی از راه های موفقیت در مدیریت زمان و انجام به موقع کارها و برنامه ها این است که در مواقع…