خانه مدیریت زمان داشتن زندگی سالم و شاد صبح هایتان را به خوبی آغاز کنید

صبح هایتان را به خوبی آغاز کنید

2 دقیقه خوانده شده
0
0
119

صبح زمان خوبی برای انجام بسیاری از امور است، زمانی که دیگران مزاحمت و وقفه کمتری بین کارهایی ما ایجاد می‌کنند و می‌توانیم با راحتی بیشتری به انجام امور خود بپردازیم. از این گذشته بعد از سپری کردن خواب شب، منبع انرژی‌مان به خوبی پر و پیمان می‌شود و بدین ترتیب انجام اموری چون تصمیم‌گیری‌های استراتژیک و مهم زندگی و یا حتی پرداختن به ورزش می‌تواند گزینه‌ای خوبی باشد.
طرز بیدار شدن ما از خواب تاثیر مستقیمی روی سایر فعالیتهایمان در طول روز دارد.اگر صبح را به خوبی شروع نکنید در طول روز بدخلق خواهید بود و احساس نشاط نمی کنید.برخی نکات کوچک هستند که می توانند کمکتان کنند:
۱- از ساعت های زنگداری که صدای ناهنجاری دارند استفاده نکنید. سعی کنید زنگ بیدارباشتان آهنگی ملایم یا صدای طبیعت باشد مثل چهچه پرندگان یا شرشر باران.
۲- به جای اینکه به ساعت متکی باشید سعی کنید خودتان خود به خود بیدار شوید. این کار مستلزم این است که مدتی سر ساعت معین بخوابید و سر ساعت معین بیدار شوید. مغز شما این الگو را می پذیرد و سر ساعت شما را بیدار خواهد کرد. یک راه دیگر این است که شب موقع خواب به خودتان بسپارید که سر فلان ساعت می خواهید بیدار شوید. در اکثر مواقع مغزتان سر ساعت شما را بیدار خواهد کرد. بعضیها عادت دارند به ” بالش ” خود بسپارند که صبح کی بیدار شوند. این هم تکنیک خوبی است.
۳- یک ساعت قبل از سایر اعضای خانواده از خواب بیدار شوید
۴- وقتی بیدار شدید فوری راه نیفتید . اول از همه به خود لبخندی بزنید. سپس همانطور دراز کش دستها را در هم قلاب کنید و بالای سرتان بکشید. دستها را در هووا بلند نکنید. بلکه به موازات تخت بالای سرتان بکشید.
۵- بنشینید و کنار لگن،دور زانوها، مچ پاها و کف پاهایتان را ماساژ دهید.
۶- یک چرخش کوچک به چپ و یک چرخش کوچک به راست انجام دهید.
۷- کنار تخت بایستید و با دستهایتان سر تاپای خود را بتکانید. انگار لباستان گرد و خاک گرفته است.
۸- دستهایتان را پر از آب سرد کنید و چند بار به صورتتان آب بپاشید. کمی با خودتان آب بازی کنید.
۹- در آینه به خود لبخند بزنید.
۱۰- به خود بگویید که امروز روز بسیار خوبی خواهد بود. حتی اگر به نظرتان چنین نباشد.
۱۲- یک صبحانه خوب بخورید. سعی کنید صبحانه تکراری نباشد. صبحانه از وعده های غذایی دیگر مهمتر است و به همان اندازه به توجه و خلاقیت نیاز دارد.در چای خود کمی دارچین اضافه کنید.
۱۳- بهترین لباستان را بپوشید.
۱۴- برای خودتان آرزوی موفقیت کنید و راهی شوید که یک روز خوب را آغاز نمایید.

 

 

 

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
بارگذاری بیشتر در داشتن زندگی سالم و شاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

دیدگاه اجتماعی قرآن برای جامعه آرمانی

استنباط و ترسیم جامعه آرمانی قرآن از آیات بسیاری امکان پذیر است. زیرا: اولا: قرآن، دارای…