خانه مدیریت زمان مدیریت بایدها و نبایدها لیست وظایف روزمره در زندگی – to do list

لیست وظایف روزمره در زندگی – to do list

2 دقیقه خوانده شده
0
0
384

آیا اغلب احساس می کنید کارهایی که باید انجام دهید بر شما غلبه کرده اند؟ یا آیا خودتان را در دام ضرب العجل ها می بینید؟
همه این علائم به دلیل عدم توجه به اولویت بندی کارها و نداشتن لیست اولویت بندی است. کارهایی که باید انجام دهید، مهمترین وظایف روزانه و هفتگی و ماهانه و سالانه، و کار های کم اهمیت تر.
با داشتن یک لیست To-Do شما می توانید اطمینان حاصل کنید که کارهای نوشته شده همه در یک مکان خاص خود هستند، بنابراین شما هیچ چیز مهمی را فراموش نمی کنید. با استفاده از لیست های To-Do  استرس کمتری تجربه نموده و با خیال راحت و آگاهی به این که هیچ چیز مهمی را فراموش نکرده اید، وقت و انرژی خود را بر روی فعالیت های  باارزش صرف نموده،  سازنده تر و با ارزش تر به کارهای خود می پردازید.

مراحل تهیه لیست
لیست مختصری از ۳ الی ۵ کار مهم برای آن روز که دیدنشان، یادآور کلیت کارهایی را که قرار است انجام دهید، باشد.به تدریج که می خواهید این کارها را انجام دهید، این لیست می تواند کوتاه تر یا طولانی تر شود.
قرار دادن آن روی یخچال یا بولتن یا هرجایی که جلوی چشم باشد، برای یادآوری کارها و اولویت بندی آن ها در ذهن کمک می کند.

مرتب سازی و سازماندهی لیست:

تقویم گوشی های موبایل و سایر تقویم ها دیجیتالی به این کار کمک می کنند و کارها را به موقع یادآوری می نمایند. می توانید یک لیست Not-to-do نیز برای مواقعی که می خواهید یک سری کار را در زمان معین انجام ندهید، درست کنید تا این لیست یادآور آن ها باشد. این کار می تواند در انجام بهتر کارها در زمان های معین به شما کمک کند.

 

چرا؟
برای کاهش نگرانی:

با موردبندی وظایف و اولویت بندی این موارد و تعیین جایگاهی برای آن ها در زندگی می توان استرس و نگرانی را کاهش داد.

برای یادآوری به خودتان:

داشتن یک لیست می تواند یادآور کارهای مهمی باشد که باید انجام دهید.

برای داشتن استراتژی در انجام کاره:

وقتی کاری را به یاد می آورید، در مورد آن، فکر نیز می کنید، و همجنین درباره منابع مربوط به انجام آن و استراتژی ها و راه های انجام این کار.

این کار می تواند یک تفریح باشد:

بازی با لیست می تواند مشوق تفکر پیرامون آن برای یافتن راه حل باشد. عکس ها و تصاویری هم به آن اضافه کنید تا لیست جذاب تر و حتی دقیق تری داشته باشید.

 

چگونه؟
•    تمرین ساده بالا را برای مشخص کردن کارها انجام دهید.
•    از تقویم های دیجیتالی گوشی ها یا کامپیوتر یا سایر دستگاه های دیجیتال استفاده کنید.
•    با دوستان، خانواده و همکاران به اشتراک بگذارید تا در صورت کمکتان کنند یا نگرش بهتری نسبت به کارهایتان ایجاد کنند.
•    کارهای انجام شده را خط بزنید و برای اتمامشان پاداش بدهید!
•    این لیست را برای زندگی روزمره تان اعمال کنید.

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
  • مدیریت باید و نباید های زندگی

    دومین بزرگراهی که برای رسیدن به خوشبختی باید پیموده شود، بزرگراهی است که نحوه زندگی و محدو…
  • ماتریس اولویت بندی کارها

    ماتریس مدیریت زمان کاربرد مناسبی برای مدیریت و اولویت بندی فعالیت ها دارد. به خاطر شکل این…
  • عملکرد خوب شما در چه زمینه ای است؟

    به زندگی گذشته، به موفقیت های گذشته و به مشاغل گذشته خود نظر کنید و ببینید چه کاری است که …
بارگذاری بیشتر در مدیریت بایدها و نبایدها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

چگونه تمایلات جنسی مان را مدیریت کنیم؟

اگر در ما غرايز شهوانى هست، لغو و عبث نيست. ما بايد اين غرايز شهوانى را در حد احتياج طبيعى…