خانه مدیریت زمان مدیریت بایدها و نبایدها مدیریت باید و نباید های زندگی

مدیریت باید و نباید های زندگی

2 دقیقه خوانده شده
1
0
333

دومین بزرگراهی که برای رسیدن به خوشبختی باید پیموده شود، بزرگراهی است که نحوه زندگی و محدوده صحیح آن را به ما می آموزد. برای دستیابی به سعادت پیش از هر چیز باید دانست که چه کارهایی ما را خوشبخت می کند و چه اعمالی ما را به پرتگاه بدبختی و شقاوت می کشاند.
یکی از اصول اساسی مدیریت برنامه های شخصی مدیریت قوانین و الزامات جاری در زندگی فرد است. این که فلسفه اخلاق و بایدها و نبایدهای زندگی شما از چه چیزی نشات می گیرد؛ فردی است یا اجتماعی؛ مادی است یا الهی؛ فرد گراست یا جمع گرا؛ تعیین کننده جنبه های مختلف زندگی شماست.
برای مدیریت بایدها ونبایدها باید ساعاتی خاص برای مشخص نمودن این بایدها و نبایدها در زندگی در نظر گرفت. پس از مشخص نمودن آنها ، فرد باید مقید به رعایت آنها شود و چنانچه انحرافی در این بایدها و نبایدها ایجاد شد در شرایط زمانی خاصی به نقد گذاشته و علل این تخطی ها مشخص شوند.

 

گسترش دید
برای رسیدن به این منظور باید دید خود را نسبت به مسائل زندگی گسترده کنید. به چیزی بیشتر از نگاه دیگران، معیارهای دیکته شده زندگی از سوی رسانه ها و کانال های تبلیغاتی و محیط پیرامون خود نیاز دارید. باید دید خودتان را نسبت به توانمندی هایتان گسترش دهید. شما انسانی هستید که بنابوده خلیفه و جانشین خداوند در روی زمین باشد. همه توانمندی های لازم برای این کار هم در وجود شما به ودیعه گذاشته شده است. فقط کافی است نگاهی جامع و عمیق به خود بیاندازید. خیلی از مسائل پیرامون خود را خواهید یافت که ارزش وقت گذاشتن و برنامه ریزی برای آن را داشته باشند. خیلی مسائل برای دوست داشتن و عشق ورزیدن و خدمت کردن وجود دارند.

 

ارزش دهی دوباره و دوباره
ممکن است در ارتباط با خانواده، کار و ارتباطتان با دیگران و نیز خودتان، ارزش های متعددی داشته باشید. قاعده این است که همیشه موردی را که ارزش بالاتری دارد، انتخاب می کنید. شما همیشه ارزشی را انتخاب می کنید که در لحظه انتخاب برای شما ارزش بیشتری دارد.تنها زمانی مجبور می شوید میان دو چیز دست به انتخاب بزنید که بدانید کدام یک برای شما ارزش بیشتری دارند.
ارزش های راستین شما همیشه خود را در اعمال و رفتار و انتخاب های شما نشان می دهند. خیلی ها می گویند خانواده آنها مهم ترین ارزش در زندگی آنها هستند. همین طور زمانی که اشخاص مجرد هستند، در مقایسه با زمانی که ازدواج می کنند، به ارزش های متفاوتی اعتقاد دارند.
نقطه شروع مدیریت بر زمان و تعیین اولویت ها این است که بدانید چه کسی هستید و چه چیزهایی برایتان اهمیت دارند. وقتی به این نتیجه رسیدید، پیوسته کارهایتان را به گونه ای سازمان دهی می کنید که آنچه از همه مهم تر است، همیشه در رتبه اول قرار گیرد.
به خودتان نگاه کنید. کدام بخش از کار و زندگی شما بیشترین خوشنودی و رضایت خاطر را برایتان فراهم می آورد؟ کدام بخش از کار شما موفق تر است؟ کدام فعالیت های شما با ارزش های شما همخوانی دارند؟ در چه زمینه هایی بیشترین هماهنگی وجود دارد؟
شما باید با ارزش دهی چند باره فهرست هاتان دید خود را نسبت به محیط پیرامونتان ، در خصوص بایدها،لازم ها و خواسته ها تصحیح کرده، پرارزش و کم ارزش بودن هر کدام از بایدها، لازم ها و خواسته هایتان را تعیین نمایید.

 

برای رسیدن به این منظور:
به نتایج حاصل شده بار دیگر با دیدی متفاوت بنگرید.آیا نتایج حاصل شده همان هایی هستند که شما انتظار داشتید؟ آیا این نتایج همان هایی هستند که قطعه ای از قطعات موفقیت جامع شما بوده و بخشی از هدف نهایی شما را تامین می کنند؟ اگر اینچنین نیستند باید در عملکرد خود تجدید نظر کرده و جای اقدامات بایدها، لازم ها و خواسته های خود را تغییر دهید.

به دنبال کارهایی بگردید که بیشترین اهمیت را دارند تا سرمایه گذاری زمانی شما موثرتر شود.برخی از تصمیمات و اقدامات شما هستند که شاه کلید موفقیت شما در بخش های مختلف زندگی تان هستند. کارها و تصمیمات مهمی که لزوما هم زمان و انرژی زیادی از شما نمی گیرند. گاهی یک تصمیم، یک انتخاب، یک مهارت، ممکن است سکوی پرتاب شما به سمت موفقیت مورد انتظار شما باشند. در دل کارها و تصمیمات روزمره خود، امتحانات و گزینش هایتان با مواردی مواجه خواهید شد که بیشترین تاثیر را در زندگی شما داشته و خواهند داشت. احتمالا این موارد را از بین کارهای سخت و زمان بر و آنهایی که در شرایط عادی ممکن است تمایلی به انجام آن نداشته باشید می توانید بیابید.

 

 

 

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
بارگذاری بیشتر در مدیریت بایدها و نبایدها

یک دیدگاه

  1. طلبه آنلاین

    فروردین ۲۷, ۱۳۹۵ در ۱۰:۴۲ ب.ظ

    با سلام
    نوشته شما در مجمع طلاب وبلاگ نویس(Talabeh.net) بازنشر داده شد.
    منتظر نوشته های بعدی شما هستیم.
    باتشکر
    طلبه آنلاین

    پاسخ دادن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

برای ورزش کردن به خودتان پاداش بدهید!

یکی از راه های موفقیت در مدیریت زمان و انجام به موقع کارها و برنامه ها این است که در مواقع…