خانه مدیریت زمان تفویض کارها مزايا و محاسن تفويض اختيار

مزايا و محاسن تفويض اختيار

2 دقیقه خوانده شده
0
0
644

تفویض اختیاریا Delegation of Authority یکی از رایج‌ترین واژه‌ها در حوزه مدیریت است. لغت تفویض به معنای واگذاری است و زمانی که از تفویض اختیار صحبت می‌کنیم منظورمان این است که یک فرد، اختیار در یک اقدام یا یک تصمیم گیری را به فرد دیگری واگذار کند.

تفويض اختيار يك ضرورت و نياز اساسي بوده و مزاياي قابل توجه زير را دارا مي باشد:
•    افزايش بازدهي
•    ازدياد علاقه نسبت به انجام کار
•    تقويت همکاري دسته جمعي
•    تکامل انفرادي
•    جلوگيري از اتلاف وقت مديران

زمانی که فرد دیگری بهتر از شما و سریع تر از شما می تواند کاری را انجام دهد، صرف وقت شما برای آن کار، نه مدیریت زمان بلکه اتلاف وقت و انرژی و حتی هزینه خواهد بود. پس تا می توانید تفویض اختیار کنید

 

 

 

مطالب بیشتر از این نویسنده مهدی
  • گام هاي تفويض اختيار

    تفويض اختيار چهار مرحله دارد كه عبارتنداز: تعيين نتايج مورد انتظار: اولين قدم در تفويض اخت…
  • نقش تفویض کارها در مدیریت زمان

    یکی از مهم ترین اصول «مدیریت زمان» و «مدیریت اجرایی»، واگذاری کارها به دیگران است. وظایفی …
  • شش کاری که هرگز نباید تفویض اختیار کرد

    علیرغم آثار و فوایدی که بر تفویض اختیار مترتب است، برخی امور هستند که به هیچ عنوان نباید آ…
بارگذاری بیشتر در تفویض کارها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بررسی کنید

The Importance of the Refinement and Purification of the Soul

Those who have constructed [their own] religions, causing the straying and deviation of ma…