خانه مدیریت زمان داشتن زندگی سالم و شاد چگونه زندگی شاداب و با نشاطی داشته باشیم؟

چگونه زندگی شاداب و با نشاطی داشته باشیم؟

2 دقیقه خوانده شده
1
0
937

وجود طراوت و نشاط در زندگی نه تنها باعث جوانی می شود بلکه فضای ذهن انسان را برای فراگیری دانش مستعد کرده و مقاومت فیزیکی بدن را در برابر تهدید بیماریها و ناملایمات افزایش می دهد و مهمتر اینکه این طراوت و شادابی زمینه ساز ارتباطات موثر و انسانی با محیط خانواده ، جامعه و اطرافیان است.
اگر زندگی شما یکنواخت، کسل کننده و خالی از انرژی است، و اگر می خواهید زندگی شاداب و با نشاطی داشته باشید این مطلب را بخوانید:

سیکل انرژی روزانه خود را تعیین کنید:  
بالا و پایین رفتن انرژی شما می تواند روی کارایی و اثربخشی شما تاثیر فراوانی بگذارد. وقتی با منابع و با سیکل های انرژی خود آشنا شوید می توانید بر آنها مسلط شوید. در غیر این صورت ممکن است دشوارترین کارهایتان را در زمانی بکنید که خسته و کم نیرو هستید و یا اوج نیرویتان را صرف انجام دادن کارهایی بکنید که به نیروی زیاد احتیاج ندارند. بر اساس سیکل واقعی انرژی شما که ممکن است با هر کس دیگری متفاوت باشد، باید سخت ترین کارها را زمانی انجام دهید که از انرژی بیشتری برخوردارید.

از عوامل کاهنده انرژی دوری کنید

روزهای بلند، کارهای زیاد، فشار، با عجله غذا خوردن، همه اینها می توانند انرژی شما را تحلیل ببرند. گرما، شرجی، یکنواختی، ملالت، نور کم، نگاه کردن طولانی به صفحه کامپیوتر، تفاوت های زمانی ناشی از سفر با هواپیما، محرومیت از خواب و برخی از داروها هم از میزان نیروی شما می کاهند. بعضی از اینها بخش جدا نشدنی از زندگی در قرن بیست و یکم هستند. با این حال، در هر زمان که می توانید از عوامل کاهنده انرژی خودداری نمایید. برخی از دوستان، همکاران، فیلم ها و سریال ها، خیابان ها، روزنامه ها و مجلات از جمله عوامل کاهنده انرژی به شمار می روند. البته اگر امکان چنین کاری ندارید سعی کنید به طریقی انرژی از دست رفته را جبران نمایید.

 

ببینید چه چیزهایی به شما نیرو می دهد

کسانی که در کار مدیریت بر زمان از  مهارت بیشتری برخوردارند، می دانند که برای جبران انرژی از دست رفته خود چه اقدامی باید صورت دهند. البته این مساله از شخصی تا شخص دیگر تفاوت می کند، از این رو شما باید ببینید کدام روش به شما کمک می کند. وقتی بدانید چه اقداماتی به شما نیرو می دهند می توانید از کم شدن انرژی خود در تمام مدت روز بکاهید و از کارتان لذت ببرید.

خوردن یک آبمیوه، تماس تلفنی با یک عزیز، ارسال یک پیامک عاشقانه به همسر، تماس تلفنی با پدر و مادر، حضور در اماکن مذهبی، صدقه و کمک به نیازمندان، ثبت نام در یک باشگاه ورزشی، عضویت در برخی گروه های اجتماعی واقعی از جمله عوامل نیروزا به شمار می روند.

 

 

همچنین بخوانید:

راه های افزایش انرژی را بدانید

شادی های ملی

چگونه زندگی شاداب و با نشاط داشته باشیم

مدیریت زمان برای داشتن زندگی سالم و شاد

تکنیک های داشتن زندگی شاد

 راه هایی برای شاد شدن

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
بارگذاری بیشتر در داشتن زندگی سالم و شاد

یک دیدگاه

  1. آموزش وردپرس

    خرداد ۵, ۱۳۹۵ در ۱:۵۳ ب.ظ

    مطلب جامع و مفیدی بود.. ممنون از انتشار اون

    پاسخ دادن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

دیدگاه اجتماعی قرآن برای جامعه آرمانی

استنباط و ترسیم جامعه آرمانی قرآن از آیات بسیاری امکان پذیر است. زیرا: اولا: قرآن، دارای…