خانه مدیریت زمان مدیریت کارهای شخصی چگونه فضای محل کارمان را مدیریت کنیم؟

چگونه فضای محل کارمان را مدیریت کنیم؟

2 دقیقه خوانده شده
0
0
74

یکی از اصول مدیریت این است که شما پیش از هر کار بیندیشید و ببینید چه کاری نباید انجام دهید؛ کجا نباید بروید؛ چه صحبت هایی نباید بکنید؛ چه جلساتی را نباید شرکت کنید و ….
در بحث مربوط به مدیریت کارهای شخصی و اتاق کارتان باید از این اصل تبعیت کنید. پیش از شروع به کارتان ابتدا ببینید چه چیزی نباید در اتاق کارتان وجود داشته باشد. باز هم از دید یک ناآشنا و تازه وارد به اتاقتان بنگرید. می توانید اتاق کارتان را کاملا خالی کرده و سپس برای هر چیزی که در اتاق کارتان می چینید دلیل داشته باشید. چه چیزی نباید در اتاق کارتان باشد. و همین طور چه چیزی در کجا نباید باشد. به این مساله بارش فکری معکوس می گویند.با این کار شما جلوی بسیاری از بی نظمی ها و مزاحمت های فیزیکی و حتی مزاحمت های روانی را می گیرید. بسیاری از مزاحمت های مدیریت زمان شخصی در اتاق کارتان با ساده سازه و خلوت کردن اتاقتان حاصل خواهد شد. در نهایت به این مساله می رسید که چه چیزهایی در این اتاق خالی و ساده نیاز دارید.

موارد غیر سودمند را حذف کنید    
چه اشیایی دیگر در اثربخشی شما در محیط کار نقشی ندارند؟
اشیایی که بود و نبودشان در زندگی شما تاثیری ندارد حذف کنید
با میز کارتان شروع کنید
هرچه روی میز کارتان است کناری بگذارید
میز را با وسایلی که هر روز به آنها نیاز دارید دوباره بچینید
مهم ترین چیزی که باید روی میزتان باشد پروژه ای است که در دست دارید

کشوی میزتان را تمیز کنید    
فقط وسایلی را که زیاد با آنها سر و کار دارید در کشو قرار دهید
یک کشو را برای خرت و پرت ها در نتظر بگیرید
ماهی یک بار کشوی خرت و پرت ها را تخلیه کنید
جای مناسبی برای ملزومات بیابید
تجهیزات خود را با توجه به میزان مراجعه به آنها در جای مناسب قرار دهید
ملزومات هر کدام از تجهیزات را در کنار آنها قرار دهید
محل کار خود را به محیطی دنج و راحت تبدیل کنید
ببینید برای راحت تر و پربارتر شدن محیط خود چه می توانید بکنید
از بین آنها مواردی که بر آسایش شما می افزایند ولی حواستان را پرت نمی کنند برگزینید

مواد لازم برای اتاق کار    
یک لیست پیشنهادی برای اتاق کار
یک صندلی راحتی
لامپی که نور خوبی فراهم کند
تعدادی عکس
آثار هنری
جایی برای روزنامه ها و مجلات
کتابخانه
تابلوی رنگی یا قالی کوچک برای نصب روی دیوار
چند بیت شعر
یک دکور کوچک به همراه ظروف
گل و گلدان کوچک

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده عبدالله
  • من چه جوری خوب درس بخونم با حواس جمع

    برای داشتن حواس جمع در مطالعه باید چند کار انجام دهید: 1- از بین بردن عوامل مزاحم حواس جم…
  • علل عدم موفقیت در برنامه ریزی

    برنامه‌ریزی، فرایندی برای رسیدن به اهداف است. بسته به فعالیت‌ها، هر برنامه می‌تواند که بلن…
  • توازن بین کار و زندگی

    زندگی شخصی و کارمان هر کدام به اندازه خود اهمیت دارند. ما می خواهیم از هر دو آنها حداکثر ا…
بارگذاری بیشتر در مدیریت کارهای شخصی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

دیدگاه اجتماعی قرآن برای جامعه آرمانی

استنباط و ترسیم جامعه آرمانی قرآن از آیات بسیاری امکان پذیر است. زیرا: اولا: قرآن، دارای…